تماس با ما

026-32813846

ایمیل

info@somya.ir

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16

طراحی وب سایت

وب سایت چیست؟

وب سایت اصطلاحاً به مکانی در اینترنت گفته می شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. به بیان دیگر به مجموعه ای از صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند و هدف خاصی را دنبال می کنند، اصطلاحاً وب سایت گفته می شود، که دارای آدرس منحصر به فردی به عنوان مثال www.Somya.ir می باشد.در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده میشود، وب سایت ها مهمترین رسانه بعد از تلوزیون می باشند، با افزایش چشم گیر فضای مجازی و حضور مؤسسات، سازمانها، مشاغل و اقشار مختلف جامعه در این فضا باعث شده، همه ما بیشتر از اینترنت برای پیدا کردن محصول و خدماتی که نیاز داریم استفاده کنیم.

این موضوع برای کاربران، بسیار خوب و لذت بخش است، اما می تواند مقداری برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که وب سایت ندارند خطرناک باشد، چرا که مشتریان احتمالی آنها به سمت رقبایی خواهند رفت که  با داشتن یک وب سایت ساده حضوری فعال در دنیای مجازی دارند.

مزایای داشتن وب سایت

  • افزایش اعتبار کسب و کار
  • صرفه‌جویی در هزینه ها
  • سهولت در دسترسی به شما (24 ساعت شبانه روز)
  • اتصال شما و کسب و کارتان به بازار هدفی بزرگتر
  • افزایش ارزش تبلیغات شما
  • داشتن ارتباطی مستمر با مشتریان و …

مراحل ایجاد وب سایت

1 – داشتن هدف : ابتدا باید بدانیم که هدف از ایجاد وب سایت چیست؟ باید بدانید چه امکاناتی قرار است در سایت قرار دهید که البته در این مورد مشاوره با متخصصان ما می تواند مفید واقع شود.

2 – انتخاب نام مناسب براي سایت

3 –  ثبت Domain name (نام سايت) در اينترنت

4 – طراحي نرم افزار و گرافیک سایت

5 –  خريد هاست (فضای کاربری)

6 – آماده سازی محتوا برای سایت

7 – قراردادن سایت طراحی شده بر روی هاست و افتتاح سايت

این موضوع برای کاربران، بسیار خوب و لذت بخش است، اما می تواند مقداری برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که وب سایت ندارند خطرناک باشد، چرا که مشتریان احتمالی آنها به سمت رقبایی خواهند رفت که  با داشتن یک وب سایت ساده حضوری فعال در دنیای مجازی دارند.

انواع وب سایت از نظر نوع برنامه نویسی و نوع کاربرد

وب سایت استاتیک یا ثابت (Static Website)

در طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها یک بار طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز در آنها قرار می گیرد و پس از آن برای تغییر نیاز به طراحی حرفه ای یا نیمه حرفه ای سایت است. زبان برنامه نویسی اینگونه از سایت ها در بیشتر موارد HTML و Java Script هستند که در نوع توسعه یافته تر می توان از CSS نیز بهره برد.

پرتال ها (Portals)

پرتال­ ها سایت­های دینامیک جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می کنند. به عبارت دیگر مجموع چند سایت دینامیک که برای رسیدن به هدف خاصی در کنار هم قرار گرفته اند را می توان یک پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می تواند از چند سایت تشکیل شده باشد که هر یک امکان خاصی چون انتشار تصاویر،عضو گیری، انتشار اخبار، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار می دهد.

معمولاً پرتال‌ها توسط سازمانها، شرکت ها وگروه ها خریداری می شوند و به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف، اداره ی آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است.

وب سایت دینامیک یا پویا (Dynamic Website)

در طراحی سایت و طراحی پرتال افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند،می توانند محتوای  سایت های دینامیک را بعد از طراحی تغییر دهند. زبان برنامه نویسی وب سایت های پویا میتواند براساس نیاز متفاوت باشد اما عمدتا” از زبان های برنامه نویسی ASP ASP.Net ، PHP، CSS، Silver light و یا Ajax استفاده می‌شود.